fredag 10 juni 2022

   Fredag ....


Bilden: blåregn som ramlat ner .., ungefär som jakarandablommorna från dagens fönster.

Fint väder nästan hela dagen och ännu finare blir det framåt aftonen. 
Lokalradion varnar för långa köer på E6:an - norr om Kvibille och mot Falkenberg - en lastbil har fattat eld och det kan ta många timmar innan vägen är framkomlig. Man undrar hur det hela har gått till?
Fattar en lastbil bara eld så där utan vidare?


Någon vecka gammal bild av luktärtorna. Nu har dom (försöker att skriva "de växt" i stället för dom .., det känns så totalt helt galet!) växt bra. Dags att binda flera snören .., så där för att lotsa stänglarna uppåt. Uppåt! Uppåt!

Sen tar det eld även i det gula huset; ja, i alla fall i min hårtork av märket Remington. I säkert tio år har den hängt med och jag kan sannerligen inte klaga ., den har  tjänat mig i vått och torrt. Om mitt hår ska självtorka, tar det evigheter, men oj, så mjukt det blev utan varmt blås!

Pv är snäll och svänger förbi Elgiganten .., skickar därefter bilder och prisförslag på olika märken.
Jag väljer den billigare. Den får duga och fixar nog att få håret torrt. 


Aftonljus ner mot vägen. Här klipps bara en liten stig, resten får naturen sköta om.

Har känt mig hängig mest hela dagen. 
Och nu har även pv ont i sin axel och vänstra arm och svårt att sova. Han är den tredje i bekantskapskretsen och detta inom loppet av några dagar. 

Och för övrigt? 
DN:s Nutidstest gick bra. Resultatet blev 9 av 10, likadant för pv, men vi hade fel på olika frågor. 
Ordtestet som hemifrån-Ingela lägger ut på Facebook består av tolv frågor. Där hade jag 11 rätt; ja, lyckas nästan aldrig få full pott. Pv hade 9 rätt. (Är alltid lika lycklig när jag slår honom ,-).

Spännande för min syster i Australien. 
Idag får hon veta hur det blir med körkortet. Hoppas innerligt att det inte blir några problem.

6 kommentarer:

Turtlan sa...

Men oj! Jag fick alla rätt på Nutidstestet. Det brukar jag sällan ha. Oftast något eller några fel.
Förvånad över mig själv ;-)

Elisabet. sa...

Turtlan: grattis! Jag rök på studentsången!

Babsan sa...

Både maken och jag hade 9 rätt ….

Elisabet. sa...

Babsan: vad missade ni för frågor?

Babsan sa...

Golffrpgan båda två

Anonym sa...

Mitt hår får självtorka om än det tar en halv dag. Orkar inte stå med fönen så länge. ellem