tisdag 7 juni 2022

    Dagens fönster ...

Från Babsan som numera bor på Raggarön i norra Roslagen, ja, därifrån kommer det här fönstret och det påminner mig om ett annat fönster, med nästan samma utsikt och den som tittat in här på bloggen under många år (tänk, att ni uthärdat!), kanske kommer ihåg det fönstret? Det var antingen från Irland eller Skottland; jag undrar om det inte var det senare?

Så här såg det ut och jag minns att jag skrev att detta - att ha sån utsikt - måste ju vara rena drömmen. 

(Kommer för mitt liv inte ihåg vem som tagit bilden). 

 Men så - utsikt mot en häst - har Babsan det. Tack för att du tog fram fönsterhåven!

Här finns en länk som handlar just om Raggarön.  Måhända ett utflyktstips till den som har vägarna förbi?

2 kommentarer:

bettan sa...

Bilden från Irland eller Skottland glömmer jag aldrig.

Elisabet. sa...

bettan: men vilket minne du har! Ja, det finns bilder som jag heller aldrig glömmer (precis som den här). Minns ett fönster från Norge där en liten pojke står och tittar ut genom ett fönster; det var lillebror till den som tog bilden och jag har ingen aning - numera - vem det var! En annan bild var två småttingar som tittar ut genom ett lekstuge-fönster!