lördag 25 februari 2012

And the winner is ...



Sent om sider ..., men vi kom inte hem förrän vid sjutiden och nu, äntligen, är allt klart!

Grattis kära vinnare!


Ja, här är den vikarierande Notarius Publicus och hon gör det med den äran!
Om jag skulle beskriva den här madamen med några ord, så blir det ..., en omtänksam, rolig, självironisk och stilig kvinna!

Och nej, hon går inte med solglasögon inomhus i vanliga fall, men solen lyste rätt in genom köksfönstret och rakt på madame Publicus och då fick det bli så här.

Ser ni kakan i bildens nedre kant?
Det är Bettankax specialitet och gissa, vad vi ska kalasa på under uppresan till Sälen .., just det, kaffe och en kakbit!


Och på hennes köksbord står ett fång med de allra vackraste tulpaner!


Och ser man på .., förstapriset i Uppmuntringslotteriet, den ligger ovanpå mikron!
Nystruken och fin.


Och på kylskåpsdörren träffar vi kommisarie Montalbano.

Just det.

16 kommentarer:

Cecilia N sa...

Å så stiligt med turnerande uppmuntringslotteri!

Det var stiligt skött, Bettankax!

Klara sa...

Åh vad roligt att se hur bettankax ser ut och pratar! Vi pratar ju likadant! ;)

Evas blogg sa...

Du var otroligt duktig Bettan Kax! Kul att se och höra dig.

bettankax sa...

Ja se det var en dragning det!:) Tack för jag fick förtroendet. Och tack till Cecilia N, Klara och Eva:)
Vet du KLARA, jag tänkte detsamma när jag hörde din röst. Vi pratar samma språk:)

Fourmum sa...

Åh! Tack!! Kram

Fourmum sa...

Du kan ju ta med det till Sälen och lämna det till AP så slipper du posta det :)

Biggan sa...

Underbara ni..loteriet på turne´!!! jag ligger mer än gärna kvar hos er och skvalpar ska ni veta. Kram

Elisabet. sa...

Fourmum: sicken bra idé! Tack, det ska jag göra!!

Biggan B: du är ju bara för UNDERBAR!

Turtlan sa...

Uppmuntringslotteriet aróund the World Tour 2012.

Tja, söder om Hallandsåsen i alla fall (gissar jag )

Anitha sa...

Åh, vad jag började längta efter att få träffa Bettankax igen......Hoppas nån dag....

Mian sa...

Jag hade glömt hur hon låter.
Kul att få höra den mjuka rösten med den härliga skånskan!

mossfolk sa...

Men haha skålen har fått åka med. Och tillbringaren. Och så kul att se bettankax igen! Ni är ju bara för härliga :)

Tankevågor sa...

GRATTIS till vinnarna!

Vad roligt att få komma hem till Betttankax! Hon är ju en riktig stjärna på det där med att agera framför kameran.

Skönt med lite ledigt för PV!

Linda sa...

Stolt!

Linda sa...

Stolt!

Elisabet. sa...

Till er alla: jag har nu anmält mig på en tvådagarskurs i "prata-mjukt-och-fint-skånska" hos bettankax. Jag vill OCKSÅ låta så där vänlig!! Vänta ska ni få höra hur fint det blir ..!