måndag 20 februari 2012

Släktträff så här på morgonen ...



"Du förstår Eliza .., en bättre och mer underbar styvfar än Haqwin Bergman, det hade vi aldrig kunnat få, Margit, Ivan och jag!" sa mamma ofta.

Här står denne Haqwin som jag alltid trodde var min riktige morfar; det är han som är den långe herrn på bron och har mormor på sin högra sida och kanske är det en syster till Haqwin som är nästan lika lång och står på andra sidan.

Bilden kom till mig nu på morgonen.
Som bäst var det.

Jag har pirr-i-själen inför resan till Sälen (och fråga mig inte varför) och kan omöjligen somna om kvällarna. Klockan två i natt var sista gången jag tittade på klockradion och kände ångesten komma krypande rakt in i hjärtat!

Då blir en mormorsbild som bäst.
Hjärtevärmartrygghetkänslaglädje.

Och nu jobb.

Till två.

(Tack kusinbarnet Lotha som håller mig med bilder!
u är lika underbar som din mammas morfar, han Haqwin!)

Inga kommentarer: