söndag 19 februari 2012

Konsten att beröra ....

Förutom en skakande artikel i söndagens DN som berättar om tvåhundra tjuvskjutna elefanter - en artikel som får mig att gå i taket av ilska ! -, finns också en nästan-liknande-krönika författad av Hanne Kjöller.

Nu är det ju tur att man har gott om hull, så där så man ligger stadigt på soffan Ektorp.

Annars hade risken varit uppenbar att man återigen seglat iväg upp mot himlen.

Ty så är det, att Hanne Kjöller lyckas nästan alltid skriva så att jag blir berörd!

Jag tycker att hon är helt enkelt suverän!

2 kommentarer:

Monica sa...

Ja så tveksam man måste vara till organisationer av alla de slag, fastän de på golvet arbetar gratis, många pensionärer t ex ger av sin tid och av sin pension också. Har en kusin som reser till Vitryssland, minst sex gånger har hon varit där tillsammans med några till, de åker på sin egen semester, står för alla kostnader var och en och besöker projekt som de ger det insamlade till. Behoven överallt är ju enorma men så svårt att veta hur man ska hjälpa. De HK skriver har jag hört samma om Rädda Barnen t ex via en kollegas väninna som var anställd, ja då gav vi aldrig mer dit. För att inte tala om alla cancerfonder.

Elisabet. sa...

Monica: det finns nästan ingenting som gör mig så rent ut sagt rasande, som när man hör talas om sånt här.

Nej, jag ska öka mitt givande till Läkare utan gränser i stället!