fredag 24 februari 2012

Smått och gott från jobbet ...


"Bettan, du skriver väl en hälsning som vanligt ..?" säger Sven-Åke.
Så det gör jag.
"Trevlig helg önskar kassörskan!" står det på kvittot som kunden får och en liten dit-ritad blomma brukar finns med också.

Förmiddag.

Sven-Åke - denne underbare och sprallige man - plockar ihop varor som ska köras ut.
Det är samma kund varje fredag och vi vet på pricken vad som står på listan!!
Om jag är enjängd, har jag min överman här.
Citronfyllda muffins och Lingongrova är två av sakerna som alltid hamnar i korgen.


Charkpersonalen är - enligt mitt sätt att se det - butikens hjärta.

Nu har Anne-Marie börjat att göra smörgåstårtor som säljs i lösvikt .., man väljer själv hur mycket man vill ha och detta tror jag kommer att bli dundersuccé!

Tänk, när turisterna kommer i påsk ... (Eva i Tyresö .., tänk, så gott till kvällskaffet!), så lättsamt att köpa var sin bit smörgåstårta!

Räkbomber är också nånting som vi planerar att börja med.

Härligt!

9 kommentarer:

Evas blogg sa...

Då ska jag köpa en bit smörgåstårta till sommaren :)

Elisabet. sa...

Eva: det tycker jag absolut att du ska göra ,-)

Skedpalt är som klimp: ägg, mjölk, salt och vetemjöl .., men större än klimp.

Steel City Anna sa...

Jag vill också ha lösviktssmörgåstårta! Och den där charkpersonalen, den är en på miljonen :) Tränar fortfarande på tomatrosen :)

Elisabet. sa...

Steel City Anna: ååå, kommer du ihåg den!! Ja, charkpersonalen är enastående, tycker jag! Redan innan jag arbetade i affären, så var det charken som drog .., det var så mycket påhittigt där!

Och dom är så duktiga.
Av köttfärs som håller på att gå ut i datum, ja, då görs det massor med kålpudding, köttfärspajer, köttbullar och annat som säljs varmt! Och vår potatis, - och rotfruktsgratäng går åt som smör i solsken. Liksom hemlagad lasagne och laxlådor! Du hör ...

Dinah sa...

Oj. Tänk om jag bodde så nära att jag kunde köpa en bit smörgåstårta. Den ser underbar ut. Det kommer att bli dundersuccé var så säker!

Elisabet. sa...

Dinah: och den ÄR underbar .., den görs någon dag innan den är beställd och så får den stå coh dra .., du förstår så saftig den blir!

Anonym sa...

Å jag vill också ha smörgåstårta.....
Kram från Eva i Tyresö

Cecilia N sa...

"Trevlig helg önskar kassörskan!" och en liten blomma.

Sånt gillar jag. Det är att le via pappret, det där leendet som man annars får ansikte mot ansikte när man handlar.

Det verkar finnas mycket kärlek och glädje och omtänksamhet och yrkesstolthet på din arbetsplats och inte bara för att höja omsättningen utan för att ni vill det för er egen skull.

Där platsar du, helt klart!

Elisabet. sa...

Eva: det blir väl som bäst för dig och Ulf när ni kommer ner .., var sin bit smörgåstårta och nybryggt kaffe nere vid havet ....

Cecilia N: du förstår så jag trivs i den här butiken! Jag tycker sååå mycket om att man vågar ta ut svängarna och vara personliga och att vi FÅR vara kreativa!