söndag 19 februari 2012

Och snart får vi lyssna till den ...



Det är någon gång på 90-talet.

Vårvinter.

Jag sitter i bilen nere vid hamnen i Ystad och väntar på att min f.d. man ska bli klar med jobbet.

Från radion hörs "Efter Tre" med Olle Stenholm.

Jag sitter tillbakalutad och lyssnar lite förstrött till hans prat ., han berättar om den lille rödhaken som suttit i en buske och sjungit så vackert och vad den sången betydde för honom .., herr Stenholm.

Det har nu gått kanske tjugo år sedan det där ögonblicket, men tänk, att jag minns det ännu.

Jag minns Olle Stenholms alltid så tänkvärda avslutningar av programmet och jag minns pratet om den lilla fågeln.

Ett ögonblick ur ett liv - en liten, liten skärva bara -.

Tänk, vad jag tycker att det är förunderligt.

2 kommentarer:

Tankevågor sa...

En av mina favoriter. :-)
Här kommer alla tre katterna springande och stirrar sig omkring och undrar VAR jag gömt fågeln. Under datorn kanske?

Elisabet. sa...

Tankevågor: ,-)))))

Jag minns mina undulater, när jag spelade upp nåt fågelkvitter .., då blev det en faslig fart för att försöka få fatt på Rivalen ,-)