fredag 24 februari 2012

Vid halvtretiden ...


... tar jag harry och går på långprommis.

Solen flödar.
Ååå, så det doftar jord och vår!

Och kråkorna kraxar lika mycket idag som igår .., jag hör fiskmåseskrin nerifrån havet till .., och överallt ligger hästlortar från förra sommaren och jag har ett evigt sjå att hålla harry ifrån dem .., han är som besatt av dessa, ja, det är som han tycker att detta - hästskit - är rena delikatessen!

Å, så äckligt!

Men vackert är det och nu väntar jag bara på Tofsvipor och Starar och att herr Koltrast ska börja flöjta.

Och nu blir det middag .., renskav med skedpalt och lingonsylt!

H a l l e l u j a!

9 kommentarer:

Moster Mjölgumpa sa...

Visst känns det som om våren är på väg, fast hos mig blåser det så förfärligt.

Elisabet. sa...

Moster Mjölgumpa: det blåser här också .. men inte sååå farligt ändå .-)

Evas blogg sa...

Vad är skedpalt?

gunnar i vaplan sa...

Undrar också vad skedpalt är?

Monet sa...

Bara jag ser ordet palt får jag rysningar. Serverades av min norrländska farmor från Kiruna - en slags svart "falukorvsring" tillsammans med vit sås. Urk så äckligt - som barn var man tvungen att äta upp också så det bidrar förstås till känslan. Men renskaven hon gjorde var god!!

Elisabet. sa...

gunnar och eva: skedpalt är som större klimp!

Monet: men det måste ju vara blodpalt eller blodbröd .., palt äter man aldrig med nån sås till! Palt ser ju ut som kroppkakor.

Tankevågor sa...

Här hörde jag koltrasten i måndagskväll. :-)

Elisabet. sa...

Tankevågor: men jag förstår inte .., varför hörs den längre norrut, men inte här ...?

Steel City Anna sa...

Åh vad härligt! Våren är på väg :)