söndag 12 februari 2012

Det mest typiska ....

Om ni - med ett enda ord - skulle säga vad som beskriver er partner, vad skulle det bli för ord?

Anna-Lena säger .... Snäll!! Snäll mot alla, egna barn, mina barn, barnbarn, djur och framför allt mig. Och så är han snygg också.

Mian säger ... Omtänksam och generös - det är han, Jan.

Härs och Tvärs säger ... Generös.

Mossfolk säger .... Omtänksam! Både när det gäller djur och människor. Stabil kommer på en väldigt stark andra plats.
Lugn, säger han själv när jag frågar. Det stämmer också väldigt bra och blir alldeles extra påtagligt när jag är i närheten ;)

Ulrika sa .... Äkta.

(Och på andra plats, nästan delad första: trygg.)

Turtlan sa ...
svårt... kommer inte på ett ord så här på direkten.
Funderar och då kommer ordet "lugn". Men lugn låter lite fel för M är inte alltid lugn. Men jämfört med mig...

Funderar...

Nej nu måste jag bestämma mig....

Det får bli trygg. Han finns där även om vi ibland inte ses så ofta i perioder. Han gör så jag känner mig så trygg i tillvaron nu.

Men om jag får ta två ord så blir det kärleksfull och trygg. De orden vill jag ta!

annan
nan sa... integritet


Monet sa .... jag gjorde det lätt för mig och frågade maken.
Han tänkte en stund och så sa han (franskinspirerat förstås): Adorable.
Åh, sa jag förvånat. Jo, så är det. Du har dina svagheter men du är adorable! Fint va. Min första känsla är "snäll" men det känns så tråkigt, jag har läst att det ligger på allas topplista över egenheter man önskar sig. Unik vill jag säga, för så är det också. Och vad svarar du själv??

Elisabet sa .... (nu menar jag pv:s mest utmärkande egenskap): omtänksam!
(Om jag gör som Monet, så svarar pv - allt medan han steker kött -: "livsbejakande").

Steel City Anna sa...
Motsatsen till cynisk skulle jag säga, men kommer inte på nåt bra ord som inte är negativt laddat (typ godtrogen, blåögd, fast jag menar på ett fint och moget sätt).

Monica
sa... beständig;-) och när jag frågar säger han själv: envis;-)

Och när det gäller Annas make och vår svärson så stämmer det, tror aldrig jag förut har träffat någon som aldrig säger något elakt. Vem det än är, vad som än hänt, vad den än har gjort och det diskuteras, både privat och i arbetssituation, han väljer då att aldrig säga någon elak kommentar eller cynisk utan väljer att kommentera på ett annat sätt...än vi kanske;-)



3 kommentarer:

Mian sa...

Det blev visst två ord, men de går ju lite omlott ;-)

Turtlan sa...

Jag frågade M idag i ämnet. Svaret blev god... godhjärtad sa han sen. Stämmer bra!

Men jag fastnade totalt på ett ord om mig själv.
Kanske mer ett tecken på "velighet" än att hitta ett ord för min egen del.

Elisabet. sa...

Mian och Turtlan: det är svårt med bara ett ord.

Om pv kan jag också säga otroligt generös och då menar jag med hur jag får vara. Jag känner alltid att jag kan vara mig själv! Att leva med mig är nog inte det enklaste ,-)

Han är tålmodig, men bara ibland, andra gånger är han precis tvärtom. Sen har han ett gott humör och ironiserar ALDRIG.

Att du är godhjärtad Turtlan - det tror jag alldeles säkert -!