måndag 13 februari 2012

Ledig dag ...


Högtryck och hela världen glittrar!
Ja, åtminstone stensjövärlden.
Solstrålar mot lagårdstaket.
Kajor som småtjattrar.
Hackspettljud.
Och badbollen som snurrat runt i bäcken, är försvunnen.


"Polska ambassadens" gräsmatta är nu helt klädd i vitt.



Så här låter det.
Vårvinterljud.
Det röda tegelhuset är det jag kallar för "Polska Ambassaden".
Och harry behöver inga lekkamrater .., han roar sig själv med en liten träbit.
Den hunden gör mig alltid lika lycklig.


Och grusvägen ut mot kustvägen .., den som leder till Ugglarp, Eftra, Heberg
och Falkenberg.


Etthundrasextiofyra centimeter Elisabet förvandlas till minst det femdubbla!


Och som små diamanter gnistrar snökristallerna, men helt omöjligt att fånga på bild!

4 kommentarer:

Monica i Lysekil sa...

Jag tycker att jag anar gnistrandet - och tror att jag kan föreställa mig hur du såg det.
Oansett så är det en fantastiskt fin bild!!

Monica i Lysekil sa...

Ps. Jag refererar till den nedersta bilden.
Det känns som om man ÄR där mitt ibland gräs, snö och gnistrande kristaller! Ds.

Elisabet. sa...

Monica: ja, det är bra att du har fantasi ,-)

Det var verkligen så obegripligt vackert .., ja, jag tänkte .., har jag nånsin sett Stensjö så oändligt vackert?

anna of sweden sa...

Oj, så vackert! Jag tyckte att vi hade fått mycket snö, men ni har nog fått ännu mer!