lördag 18 februari 2012

Sju timmar ...



... minus en kvarts fika ., så ser arbetsdagen ut.

Och det blir kassajobb och lite mejeri och ganska mycket frukt och det köps rosa, gröna och gula Trisslotter och en man från Haparanda - men som har gått skola i Malå och bott i Kriberg - hämtar ut ett paket och då blir det prat om skillnader hit och dit och många av stamkunderna har väl åkt på skidsemester till Italien eller Österrike och om en vecka ska dom återvända solbrända och tjusiga, men då är det ju min tur att vara borta.

Jag arbetar med Emmeline och vi har kamperat ihop så många söndagar nu, så vi vet precis vad vi ska göra och säkerligen är det inte en dröm för en ung flicka att arbeta med en snart 60-årig madame, men hon är rar och go och sååå duktig på att få saker gjorda och jag trivs bra med henne.

Och Carina och Anne-Marie pratar om sina döttrar som är på vift .., den ena i Uganda och den andra i Australien och jag tackar Lena för whiskymarmeladen som hon kom med i torsdags och nu är det Melodifestival och jag röstar på nummer 1, vilken pv tycker är anskrämlig och harry ligger i soffan och i morgon är det jobb igen.

Just så.

5 kommentarer:

mossfolk sa...

Jag skulle tro att bloggmadamen tänker betydligt mycket mer på ålder än "den unga flickan" :)
Här röstades det inte alls, men om vi hade gjort det hade det blivit på Molly.

Elisabet. sa...

mossfolk: det röstades inte här heller, men OM ..., så hade jag valt nr 1.
Molly var ganska bra också.

gunnar i vaplan sa...

Molly var bra, Björn Ranelid var bäst.
Tycker jämtlänningen Gunnar.

Allra bäst tycker jag bestämt att nästa freda/lörda ska bli ,-)

Elisabet. sa...

Gunnar: det tycker jag med! Det ska bli sååå roligt att få rå om dig en dag!

Anonym sa...

Juryn i Växjö röstar oxå på nummer 1.Resten av låtarna var ganska slätstrukna.Ranelids låt var......annorlunda.Gillar när låtarna skiljer sig från mängden,men betyget blir ändå tummen ner för Ranelid.