lördag 18 februari 2012

Söndagsfönstret ...


"Hej Elisabet!..

Här kommer två bilder med fönster från Lysekils kyrka.
Jag var i kyrkan igår (läs: i förrgår) och tände ljus för min man - tredje gången sedan jag flyttade hit -.

Det var någon som övade på orgeln och det blev extra fin stämning med orgelmusiken.
Min man hade nämligen utbildning på orgel från konservatoriet i Tromsö - det gjorde upplevelsen ännu mer speciell -.

En av de andra gångerna jag besökte kyrkan var där också orgelmusik, jag finner tröst i tanken på att han möjligen ger mig tecken genom detta.


Det var ett helt underbart vårväder här igår.

När jag kom ut ur kyrkan var det ett intensivt fågelkvitter där utanför.
Detta blev också en väldigt stark upplevelse för mig - särskilt med tanke på hur mycket min man satte värde på att höra fågelsång.

Hälsningar Monica i Lysekil."

2 kommentarer:

Monica i Lysekil sa...

Hej Elisabet!
Är detta söndagens fönster som du la ut redan på lördag?
Det behövs inte "läs i FÖRRgår", för det var på fredag jag var i kyrkan!
Varma kramar från Monica som antar att du var trött efter ett långt arbetspass...

Elisabet. sa...

Monica: jag började lägga in det för att förbereda och göra klart för idag .., men så hängde sig min dator och det blev lördagens fönster.

Men det är ju dagens ,-)