söndag 11 november 2012

Cecilia N i Härnösand ...

Mellan 12 och 14 ....

Så dags var jag rätt mör.
Kl 8.30  var jag på plats för familjegudstjänsten kl 9.30.
Efter den så var det bara att börja förbereda för högmässan kl 11.

Och efter den så var det efterarbete. T ex räkna kollekten. Idag gick den till Dövas Afrika-Mission, DAM.

Jag undrar om det var dem som en berättade om för några år sen. Hans son är döv så han kan därför teckenspråket. Efter att ha åkt runt på olika platser i "Afrika" (jag tror det var Tanzania, men jag är inte säker) och inte fattat nånting av de språk han hört (jo, han hade tolk med sig förstås), så kom han till ett ställe som hade en dövskola. Teckenspråk.

Och eftersom pionjärerna i detta var svenska, så var det svenskt teckenspråk. Så helt plötsligt kunde han kommunicera själv! Han var ganska lycklig ...

Cecilia N/

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul!Själv kommunicerar jag hjälpligt med en döv rumän, trots olika teckenspråk.Och när det inte funkar tar vi till Google translate... ellem