måndag 12 november 2012

DBIV för Cecilia N i Härnösand ...

Det må väl vara att jag fick rida en av mina favvohästar i fredags.
Förut hade jag henne ofta och vi kom bra överens.

Sen var det en annan i gruppen som hade henne mycket. Men från början kom bara mulna kommentarer om "kärring till häst".

När jag i fredags jublade efter ridningen och sa att "Visst äär hon fin!" så fick jag medhåll från "kärringmuttraren".

Men hon är lite divig. Jag hamnade genast i onåd när jag talade gott om en annan häst inför henne. Då ville hon inte ta ett steg till.

Bilden är från ett annat tillfälle när vi har skuttat till oss en liten rosett på klubbhoppning.

Cecilia

3 kommentarer:

AP sa...

Hon ser faktiskt lite divig ut :) Fin! Finns det ngt finare än just färgen skimmel?

Elisabet. sa...

AP: igår tänkte jag .,. undrar om det är en skimmel .., och nu fick man minsann svaret! Alldeles borta är man inte ,-)

Cecilia N sa...

Jag gillar också skimlar. Utom om de legat i en skit under natten så de blir alldeles gula ...

Särskilt gillar jag så här mörka skimlar med mycket mönster på.