onsdag 14 november 2012

DBIV för Ann i Göteborg ....


Hej!
Det bästa förra veckan hände allt på samma dag!
 
*Nya naglar

*Förhandsvisning av "Call girl" på riktiga biografen
 Draken på Järntorget.
 
Naglarna köpte jag via Groupon, där man kan få erbjudanden med kraftiga rabatter om allt möjligt där man bor. För några månader sedan kunde man köpa nya naglar och ett påfyllningsbesök med 70% rabatt. Svårt att motstå och jag tycker om vackra naglar. Det gör nåt för självkänslan. I fredags var det dags och jag är så nöjd med resultatet. Jag ville inte ha för långa klor för jag måste kunna sy och sticka med dem.
 
Filmen Call Girl var bra och lite spännande, men alldeles för lång för mig; 160 minuter. 
 
Skådespelarinsatserna var lysande, främst Pernilla August som bordellmamman och Simon J Berger som polismannen Sandberg, men även de unga kvinnorna som spelar de utnyttjade flickorna var bra.
 
Bäst var också miljöskildringarna av 70-talet. Där hade de verkligen lyckats!!
Helt klart en sevärd film i höstmörkret!
 

Inga kommentarer: