torsdag 15 november 2012

Ack, om man vore skapad annorlunda ...!



Aldrig någonsin att jag skulle rösta på SD, men tänk, att när Almqvist sitter i tv och försöker förklara sig, då tänker jag ...,"å, så hemskt .., arma människa så han har ställt till det för sig och stackars hans föräldrar!"

Ju mer uppläxad han blir av journalister, desto mer kommer den känslan över mig.

Den dyker däremot inte upp när hans partikamrat Kent Ekeroth kommer i bild.

(Och nej, ni behöver inte läxa upp mig .., jag tycker att det är helt förkastligt att uttrycka sig så som herrarna gjorde!)

Bilden togs när jag bodde i Ystad och tvärs över gatan satt den här skadade råkan och tog igen sig.
Jag visste inte vad jag skulle göra .., andra fåglar flög lite runt omkring den och hade väl tänkt få sig ett skrovmål. Då tipsade någon om "fågelhjälpen" och jag ringde till en vänlig herre som sa att han skulle komma ta hand om fågeln.
Det gjorde han också.
Jag kände mig så god, ja, nästan så att en liten gloria seglade där ovanför huvudet.
Om mannen tog med sig fågeln hem och spjälkade den skadade vingen?
Inte alls.
Han vred nacken av fågeln.
Och där stod jag och gapade.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk så glad fågeln blev över att få lite hjälp i en så besvärlig situation.
PV

Elisabet. sa...

PV: javisst, men min förvåning var ändå stor ! Jag inser ju också att man inte kan rädda varenda fågel som har skadat sin vinge ,-)

baratradgard sa...

Men hoppsan! Så snopet. Och sorgligt. Ångrade du att du ringt? Eller gick det över och sunda förnuftet talade om att det var det bästa för fågeln?

Elisabet. sa...

baratradgard: nej, jag ångrade mig inte alls .., det var säkert det bästa för fågeln. Men snopen blev jag ,-)

Monet sa...

Har fågelhistorien något med SD att göra tro? :-)

Elisabet. sa...

Monet: jag tyckte synd om fågeln och när jag letade bild till det här inlägget, tänkte jag att .., ja, den ser skadskjuten ut (det var ju vingen .., men).

Det är nog ett rätt träffande uttryck för den här Almqvist.

Den andre sprätten bryr jag mig inte om ,-)