torsdag 15 november 2012

Post på gång ...

Så är vinsterna i uppmuntringslotteriet förpackade och färdiga att skickas med den alltid så vänlige lantbrevbäraren (jag ska försöka få en bild av honom när han kommer!).

Jodå, han kom tuuuutande och parkerade utanför garaget, just som sotaren som kollat kaminröret och skorstenen gjorde sig klar att åka sin väg.

Harry visste inte till sig av glädje; två snälla människor som kom på gården .., åååå, så han skuttade och hoppade och i rena glädjeyran grävde han upp en potatis från landet och kastade den om och om igen upp i luften! 

Och det lilla paketet med det heta innehållet, fick åka iväg i den gula bilen.

Förstapriset - det var alltså en burk illhet chili - gick till mossfolk i Örebro, men hon är så omtänksam och generös, så hon skänker den vidare till den hett tråååånande Gunnar i Jämtland (men du Karin .. har du tur kanske det kommer en burk honung seglande till Närke ...,-) ja, det var då så vänligt så det var inte sant! 

Chilin, som ni säkerligen kan köpa av odlerskan, kom härifrån.

Tröstpriset, vitlöksskalsborttagaren (skänkt av Anitha i Bureå) går till Eva i Tyresö.

Portot för allt detta; det stod Anne i Mantorp för och tejpen, ja, det vet ni ju redan .., den är portugisisk.

Stoooort och varmt  t a c k   till er alla som är med och hjälper till i detta!! 




7 kommentarer:

gunnar i vaplan sa...

Oj, oj, oj vilken överraskningsbild.
Vad ska jag säga..?
Jo, jag säger tack snälla rara Karin Mossfolk! Och det var jättertrevligt att hälsa på er hemma i Örebro i sommras.
Gissa vad jag tycker om mina fina blogg- och facebookvänner?
Svar = Mycket :-)

Lilla B sa...

Gunnar: Om du vill fylla på i burken när chilin tagit slut så hojta till på min blogg. Jag skickar upp refill till dig.
Hälsningar från Lilla B på 60 breddgraden

Lilla B sa...

Gunnar: Om du vill fylla på i burken när chilin tagit slut så hojta till på min blogg. Jag skickar upp refill till dig.
Hälsningar från Lilla B på 60 breddgraden

Cecilia N sa...

Jag undrar hur mycket sån här subkultur som var utvecklad innan internet fanns allmänt tillgänglig ...

(Tycker om det här "båset"!)

mossfolk sa...

Gunnar; Vi tyckte att det var väldigt kul att du kom hit!

Elisabet; Honung! Ja men där hade jag kanske haft ett visst förhandlingsläge ;)

mossfolk sa...

Passande frimärken också ser jag!

Anonym sa...

Idag har min mildare variant av chili avsmakats och jag säger bara: Gunnar, var försiktig med doseringen!!!
Anne i Mantorp