måndag 21 januari 2013

DBIFV för Turtlan i Karlstad ...

Hej!

Den här veckan blir det lätt!

Utan tvekan så är det den lilla blå boken efter godkänd skrivning för "Förarintyg för fritidsbåt".
Höstens kurskvällar gav resultat och jag kan nu både ett annat som jag inte kunde förut.
Ta ut kurser till exempel. Eller på vilken sida de där "slalompinnarna" ute på sjön ska passeras om.
Sen behöver jag ju inte nämna att lanternor missade jag en hel del på. Inget vi behöver prata om....

Ringde M direkt efter att jag fått den lilla blå boken i min hand. Å gissa... han blev smått rörd där i telefon. Av glädje då förståss.
Sen så idag så blev jag befordrad till andreskeppare.

Det Ni!
Inte illa.

Jag som trodde att jag skulle bli styrman.
Han har förtroende för mig käre M.

Vi får se hur det blir med det hela för soldäcket lockar ju också.

Turtlan

Inga kommentarer: