tisdag 22 januari 2013

Nähäpp ...

Lite så där kan det kännas. Man stretar och stretar.

Njaaa. dom där tre lediga dagarna som jag såg fram emot, dom blir inte tre.

Möjligen två.

Någons barnledige man har drabbats av ryggskott och nu blir det extrajobb från två till sex i morgon.

För mig, alltså.

Det ska väl gå det med.

Chefens fru som filurar med schemat, såg allt mer sliten ut .., och jag sa som det var, att säger nej gör jag inte - nån måste ju hoppa in och vi är inte så många -, däremot kanske jag inte slår volt av glädje över dom där extratimmarna.

Nu är det bara att hålla tummarna för att torsdag blir fri, ty sen stundar jobbarhelg och ytterligare två dagar.

Fjorton komma nio grader här inne när vi kom hem nyss.

Tur att man har gott om hull.


4 kommentarer:

bettankax sa...

Fy fasiken, inte så kul. Tänker på Raskens Ida, "en ska ente räkna ut det"...sällan det blir som man tänkt. Drygt att missa lediga dagar.
Usch så svinkallt ni har inne. Jag hade blivit jättegnällig. Trots mitt hull.

Steel City Anna sa...

Ofta är det samma personer som hjälper när det kniper, och samma som aldrig gör det minsta utöver vad de absolut måste, tycker jag som är en sån där sliten chef och ofta får jobba extrapassen själv :) Det finns de som utan att blinka skulle avbryta sin semester om det krisade, och de som absolut inte kan stanna en halvtimme extra. De som jag vet har svårt att säga nej frågar jag alltid sist eller inte alls.

Jessica sa...

Även om man gillar sitt jobb är det inte kul att gå in och jobba extra. Men jag brukar se det som att det visar sig i lönekuvertet iaf.. Hoppas du inte behöver jobba mera extra utan får dina lediga dagar.

Och oj vad kallt nu har det, jag brukar gnälla då vi har 17 ;)

Elisabet. sa...

bettankax, steel city anna och Jessica: jag är ju den som har minst arbetstid och därför är det ju rätt logiskt att man blir tillfrågad.

Även om det till en början känns trist, så gör jag som Jessica .., tänker på den kommande lönen ,-)

Säga nej - det klarar jag inte av - då ska det vara nåt som är helt inbokat.