torsdag 24 januari 2013

Klockan tolv ....


Alldeles för mycket kläder har jag tagit på mig ...,och  harry får springa fritt och skuttar över klipphällar och gärsgårdar!

Långt ute till havs ligger isen.

Vid horisonten styr ett lastfartyg mot söder.

Falkenbergs vindkraftverk till höger, som är norr.

Solen i ryggen och solen i ansiktet.

V i n d s t i l l a.

Nästan magiskt.

I vänsterhanden dinglar halsduk, mössa och fingervantar.

Kappan är uppknäppt.

Håret lockigt.

Blossande kinder.

Å, Gud ... vilken glädje!






8 kommentarer:

Anna-Lena sa...

Det ser verkligen härligt ut. Här är det också sol, men många minusgrader så mössa och vantar får stanna på!

Elisabet. sa...

Anna-Lena: det här var första dagen som jag verkligen kände att solen värmde ordentligt! Och sååå vackert nere vid havet ...

cruella sa...

Åh, värsta vårvinterkänslan! Och den årstiden vill jag ALDRIG byta bort! Ljust och vackert, värmande sol, snö och kallt på ryggen:-)

Elisabet. sa...

cruella: för många år sedan drömde jag om att flytta utomlands till evig sommar .., ungefär som min syster i Australien.
Det skulle aldrig passa mig.
Jag tycker sååå mycket om den här variationen - även vinter och höst - och glädjen när ljuset återvänder!

SoF sa...

Åhhh Gud vad vackert...säger jag.

Varma nu-går-solen-ned-hälsningar!

Eva i Tyresö sa...

Förväntan.
Ljuset och den vackra vyn.
Så jag längtar till havet.

Bra skrivet. Jag känner liksom med dig.

Steel City Anna sa...

Underbar bild. En blå himmel skulle jag gärna se, var ett tag sen!

Elisabet. sa...

SoF, Eva i Tyresö och Steel City Anna: det var den helt klart bästa dagen på det nya året!