lördag 26 januari 2013

Förmiddag i landet Halland ...


Fujll fart vid fröautomaten som hänger i den lilla eken.
Och bofinken är här!

På soffan ligger pElle och jag ringer djursjukhuset, men hänvisas till jourveterinär för akuta fall och pElle är inte akut, så jag väntar tills på måndag.

Han har blivit lite mager, gammelkatten.
När jag lyfter upp honom känner jag skulderbladen alldeles tydligt.
Men äter med god aptit gör han.
Och tar jättesprång från matbordet till ekskåpet och vi bara gapar.

På köksbordet ligger morgontidningen och väntar.
Ring-så-spelar-vi från radion och någon kan vinna en helchans.

Just då plingar det i mobilen.

"Sitter hos en man som har hjärntumör och svåra smärtor. Efter en jättedos morfin börjar han komma till ro ....", står det.

Jag står vid arbetsbänken och läser raderna om igen.

Tänker .., att detta är hullerombullerlivet i ett nötskal.




Inga kommentarer: