fredag 25 januari 2013

Marknadschefen meddelar ...


Som någon kanske kommer ihåg, så är jag minsann inte bara mamma, mormor och kassörska (vilket inte är "bara"), jag har även hand om marknadsföringen i den eminenta firman STORARTAT; den som inriktar sig på kläder och annat vackert till mer storvuxna kvinnor.

Idag kom ett elegant paket med posten och i detta uppenbarade sig en lika elegant sjal ..., och len som silke är den och jo, det är den ni ser på bilden.

Marknadschef stod det på kuvertet .., jag undrar jag vad herr brevbäraren tänker?

"Elisabet som brukar promenera omkring i sin vita anorak .., hmmm, inte ser hon direkt ut som en marknadschef ...?" tänker han nog.

Jo, jo.

Vem vet vad som döljer sig bakom en aldrig så enkel fasad!

Enligt firmans VD så är detta löneersättning, men är man marknadsansvarig så är man, alltså får den här komplett underbara (där kom det!!) sjalen bli en extra-överraskningsvinst i nästa veckas dragning.

Alltså: förutom ordinarie vinster, så drar vi en extraomgång (med alla deltagare) och den som då Gösta norpar upp från skålen, den vinner sjalen!

T a c k, snälla, generösa Ann! säger jag.


Ps. Nja, det var inte enbart lön och sånt, sjalen (jag har den på mig ännu ....., bara en liiiiten stund till) var egentligen också en vinst i ett nyuppfunnet lotteri, iordningställt av en ytterst kreativ - men morgontrött - madame i Göteborg. Här är hon. Ds.

17 kommentarer:

Monica sa...

Så fin! Men den ska du behålla Elisabet, vissa saker är förstås till bara Dej. Jag känner att hon tänkte så och att du behöver en vinst också. Vet inte om det blir problem med deklarationen;-) men du kan väl fråga nå´n generaldirektör hur de gör;-)

Elisabet. sa...

Monica: det här är inte den enda sjalen den generösa Ann har skänkt och det är så snällt så det är inte klokt, men jag är ju bara "låtsas-marknadschef" och tänk, så roligt att någon fler får glädja sig åt denna ljuvliga present!
Jag har pratat med vd:n ..., hon tycker väl att jag är en envis rackare, men förstår nog ,-)

Anonym sa...

Ja, den sjalen ska DU ha, Elisabet!!! Du som skänker så mycket glädje åt andra ska ha en vinst, du med!

Hedgren

Elisabet. sa...

Hedgren: men nu är det bestämt så här ..., Ann vet precis! ,-)

STORARTAT! sa...

Ja, min marknadschef är envis som en röd_gris och gör precis som hon själv vill, men det är kanske som hon säger:
- När alla ser hur fin den är å kommer många att undra var den kommer ifrån och då kommer de att gå in på din webshop och köpa hela sortimentet!
Som sagt VD:n står maktlös!
Aj lavv jo, marknadschefen!

STORARTAT! sa...

Fast "låtsasmarknadschef" vet jag inte...du är väl mycket på riktigt!

Biggan sa...

Jag reagerade exakt som de andra, sjalen är DIN!!!!!!!!!
Du om någon är värd det!
Men OK då... förstår att ni haft styrelsemöte och kommit fram till det här beslutet ni härliga qvinns!!!!!! Storartat, tack för en filmsnuttslotteridragning med humor och finess!!!!!!!!!!
Kram på er och trevlig helg

Anonym sa...

Nu håller jag tummarna så att GUNNAR i Vaplan, Nälden,Jämtland vinner sjalen!!!!!!!!!!!

Biggan inte alls anonym fniss sa...

....alltså den som blev "anonym" nyss och önskade Gunnar vinsten är Biggan, så ingen annan" får på pälsen" för den tossiga önskningen.

STORARTAT! sa...

Haha, nja, styrelsemöte vet jag inte...Marknadschefen ringde mig när jag var på IKEA och meddelade mig sitt beslut - och så var det med det!

Monica sa...

Elisabet, nu har jag tittat hos Ann på filmen, fantastiskt bra och kul! Och än mer tycker jag du ska behålla sjalen, den har ju nu redan fått sitt stora reklamvärde på marknaden:-) och det är ALDRIG för sent att ändra sig;-).

Lena sa...

Vilken rolig film Ann!
SÅ KLART ska du behålla sjalen Elisabet!

Elisabet. sa...

Till Biggan och Monica: sjalen är jättefin, jag ska nog beställa en till mig själv vad det lider .., men den HÄR, den ska få glädja ytterligare någon!

Dessutom har jag ju fått en annan sjal av Ann!

Ni måste ju också förstå att det är inte så lätt att bara ta emot presenter så där ..., då känns det för mig som om man tror att jag har lotteriet för att håva in till mig själv sen.

Lotteriet, det är väldigt egoistiskt .., det är bara så himla roligt att ta del av er glädje och det ni berättar om!

Men jag förstår er Monica och Biggan ..., men som sagt .., jag är ganska enveten ,-)

Elisabet. sa...

Jaha, nu ser jag att Lena också kommit in på´banan ,-)

Å, ni är hopplösa! (fast jag tycker så mycket om er!)

annannan sa...

Om du nu är marknadschef, kan man komma med önskemål till dig?

Jag är en svensk kvinna i yngre medelåldern som tycker mycket om linnekläder i vackra färger och enkla rena skärningar.

MEN
Jag är inte generöst kurvig. Tvärtom är jag plattbröstad och mager om axlarna.

Vackra linnekläder görs nästan alltid för kraftigt byggda svenska kvinnor. Och de hänger som sorgliga lakan på halv stång på mig.

Det var bara det.

Elisabet. sa...

annannan: jag ska skyndsamt framföra dina önskemål till madame VD ,-)

mossfolk sa...

Vilken härlig färg! tycker jag -som insett att det inte är någon idé att försöka intyga bloggmadamen i landet halland att behålla den själv :)