måndag 21 januari 2013



Tyck till ....

Guldbaggen ..., bäst - i alla fall himla bra - är Babben Larsson!

Och Robert Gustavsson.

Och Carola som sjunger så jag får gåshud.

La Cage Aux Folls som vi såg i lördags, musikalen på Oscars i Stockholm, där var Sven Nordin outstanding, ja, i mina ögon. Grann var han också.

Nya jämställdhetsministern verkade - i alla fall på presskonferensen - ovetande om vad "Läx-Rut" är.

Slutligen vill jag bara säga att jag är evigt tacksam att jag inte är född och bor i Mali.

Tack för ordet.

(Jag glömde Hasse Alfredsson. Han var också bra.)

13 kommentarer:

Turtlan sa...

Instämmer från start till punkt.

Men en del tacktalar lite för länge... Behöver man nämna ALLA vid namn?

Inte i Mail, inte heller i Syrien!
Vi bor så tryggt här i norr!

Bert Bodin sa...

Fast Beundrade om inte Carola "är ympad". Det var med tanke på behagen.

Träffsäkert uttryck, tycker jag, som dessutom har väldigt svårt för Carola. Hon personifierar falskhet för mig.

Bert Bodin sa...

"Benke undrade" ska det stå. Beundrade är helt fel i sammanhanget.

SoF sa...

Då tycker vi p r e c i s likadant! :)

Turtlan sa...

Det blir lätt lite fel ibland ;-) Speciellt när man skriver på telefonen... även för min del.

Dinah sa...

Jag tyckte bäst om Hasse Alfredsson och så Malik Bendjelloul. Duktig kille. Annars är inte gala riktigt min stil och jag bytte stundom kanal och missade helt att Carola sjöng vilket gläder mig.

Dinah sa...

Har ni förresten pengar över så behövs de till skolböcker i en skola i södra Senegal. Jamojamo i Umeå håller på med en insamling.
Många av skoleleverna har inte råd med böcker, pennor o.s.v.

Elisabet. sa...

Turtlan: ,-)

Bert: jag upptäckte inte ens att behagen syntes mer än vanligt ..., hon lär ha tejpat dem. För mig är det så här, att det finns få svenska artister som sjunger så att jag reagerar - jag kände inte igen Carola igår, trodde först att det var nån annan - men tyckte att rösten var lika underbar! Alltså gillar jag hennes sång. Faktiskt gillar jag hela Carola.

SoF: ,-)

Dinah: ja, han var bra .., Malik såg jag inte, jag kom in senare. Bra förslag med insamlingen!

Evas blogg sa...

Babben var helt outstanding som programledare. Lugn, trygg och med en härlig humor. Tacktalen var hur tråkiga som helst. det var Babben och Hans A. som gjorde galan för min del.

Elisabet. sa...

Eva: Babben är helt underbar och har en härlig förmåga att driva med sig själv! Jag gillar henne SKARPT.

Dinah sa...

Nej, Elisabet, det är väl kanske inte det område vi damer tittar på i första hand. Jag hade inte heller sett Carolas urringning förrän det blev ett hallå i tidningarna. Och Bernt hon har ju småbarn, hon kanske är mjölkstinn därav bulligheten.

Elisabet. sa...

Dinah: jag sökte på jamojamo men hittade ingenstans att skicka pengar .....?

Dinah sa...

http://jamojamoarts.blogspot.se/

http://www.facebook.com/events/349544465124550/?ref=ts&fref=ts

Bankgiro; 628-6496 skriv skolböcker Senegal.
Jamo Jamo Arts heter föreningen som håller i det.