tisdag 15 juli 2014

Den Store Charmören ...


Igårkväll i Karlavagnen.

En man från Vittangi ringer och berättar om hur han mötte kärleken, ja, han hade ringt in till ett tidigare program i samma serie och vittnat om vilken drömman han nu var.
Eget hus på en halvö .., och så allt annat förstås.
Och hur en kvinna från Arbrå, efter programmet, ringt honom och nu var dom ett par.
Vi får veta att mannen varit änkling, men nu strålar livet igen.

Innan han fick kontakt med kvinnan från Arbrå, ja, då hade han träffat en kvinna från Kamerun som flyttat in till honom på studs, men så blev hon utvisad från vårt land och det var ju trist förstås ("hon är i Belgien nu, men vi har ingen kontakt", förklarar han), men  sen hade han på Kungsbron mött en otroligt vacker kvinna från Burundi och han hade sagt till kvinnan hur vacker hon var och då tände det till där också.

"Och du vet, tre karlar har också friat till mig!" säger mannen och låter glad och väldigt stolt.

Då säger programledaren att "ja, nu kommer kanske många att ringa hit för att fråga efter ditt telefonnummer ...".

"Det kan du gott lämna ut!" svarar mannen, han som säger sig ha funnit kärleken i Arbrå.

Jag undrar jag vad den kvinnan tänker i den stunden.

5 kommentarer:

Guy sa...

Jag lyssnade också på Karlavagnen och tänkte detsamma om Arbråkvinnan.

Elisabet. sa...

Guy: ja, jag tror inte riktigt att han tänkte sig för :)

bettankax sa...

Elisabet, du ser då alltid det goda i människor och friar hellre än fäller:)
I din beskrivning av samtalet läser jag in nåt helt annat.

Ruta Ett sa...

Ja, nog hade jag minst sagt, blivit lite "stött i kanten" om min sambo hade pratat så i radion.

Elisabet. sa...

Bettankax: nej, jag läser nog in det du läser ...,-)