fredag 18 juli 2014

Det bästa för Anna-Lena i Tumba ...


Hej på er,
det bästa i veckan är ljuvliga kvällar på balkongen i Tumba bruk där det både spelas yatzy och kastas gris.


Vi iakttar också det nattliga djurlivet med fladdermöss i luften och rådjur och sorkar som rör sig nedanför oss.

Kram Anna-Lena.


//Elisabet skriver: den som följt med på bloggen ett längre tag, vet nog att jag brukar spana efter Lyckliga Par. Javisst, det hela blir oerhört subjektivt - det är ju bara vad jag tror - men ändå .., lite tror jag att det stämmer. Vad är det då som gör att somliga ser ut att ha det bättre än andra?
Jo, dom  s e r  varandra. Och pratar med varandra. Och verkar bli glada när dom möts, till exempel vid kassan i affären. Jag minns ett par som råkade hamna intill varandra, utan att dom visste om det .., båda kom från sina respektive arbeten och så upptäckte mannen att det ju var frun som stod där bakom i kön och han blev så innerligt glad och kramade om henne och jag sa då att .., å, vad ni ser lyckliga ut tillsammans! Det var dom också, sa mannen och kvinnan unisont.
Och precis så är det med Anna-Lena och hennes John.
När vi var där på vinst-avlämningsbesök i vintras, då tänkte jag just det.
"Å, vilket samspelt par! Här är några som verkligen har valt varandra!"

1 kommentar:

Anna-Lena sa...

Vad rar du är Elisabet. Precis så är det. Vi väljer varandra varje dag!