söndag 13 juli 2014

På gymmet ...


Fyra gånger per dag - tio försök var gång - ligger jag här på mattan och kämpar för att pressa ner baksidan av mitt knä mot underlaget.
Pv hjälper till .. , pressar med båda händerna på knäets ovansida och kollar hur mycket bättre det blir.

Jo, det blir bättre, men åååå, sån tid det tar!


Sen blir det övningar med gummisnodden.
Knäböj, upp med knäet och sträck .., bakåt med benet och framåt med benet!


Och i översta lådan i den där underbara byrån som jag köpte på loppis i Heberg, ligger arbetsbehån och väntar på att träda i tjänst.

I väntan på morgondagen tar jag mig en titt på schemat .., få se nu, vilka töser ska jag arbeta med?
Jo, Lina, My och Malin!
Underbara flickor allihopa!
Förra sommaren kamperade Malin och jag själv i mejeriet och utan henne hade jag hamnat på psykiatrisk avdelning. Nu är hon kassörska och klarar det galant!
Och på onsdag får jag träffa Felicia!

Men nu väntar vi på fotbollsfinal.
Pv håller på Tyskland .., jag vet inte riktigt .., kanske håller jag också på dem.

5 kommentarer:

Babsan sa...

Lycka till på jobbet Elisabet.Jag håller på Argentina då min frisörska är gift med en a
Argentinare

Elisabet. sa...

Babsan: och jag håller på Tyskland, just för att Tomas Müller alltid blinkar lite med ena ögat när nationalsången spelas :)
Sånt blir jag glad av.

Evas blogg sa...

Lycka till med jobbstarten! Jag hejar inte på någon men uppe på loftet är det två som hejar på Argentina.

Ruta Ett sa...

Ha det gott på jobbet i morgon och ta det lugnt. Vid det här laget vet vi vem som vunnit ;-)

Anonym sa...


Jag vet inte om det är mest synd om dig eller bh.


Kram o lycka till idag.


Friherinnan