lördag 19 juli 2014

I vanliga fall ....


... är vi två personer i det här hushållet. Tre, med harry. Fyra med sigge.

Nu är vi tolv.

Äldsta dottern, mågen, Emma och Emil och deras goda vänner från Väsby, två vuxna och två rara döttrar. En av döttrarna spelar i BSK flickor f. -99 och dom gick till semifinal i Gothia Cup, men förlorade mot något lag som jag inte kommer ihåg vilka det var. Men fantastiskt bra gjort ändå!
Hurra, hurra!

Nu har vi skjutsat hela surven till After Beach i Tylösand och om jag säger att det var hysteriskt med bilar och människor på väg dit - eller där -, så är det i alla fall ingen underdrift.

När jag kom hem igen, log jag när jag såg klädstrecket.
Två linor fyllda med tvätt.


Och fina spetstrosor i små storlekar.
Nåt helt annat än mina vita husmorsunderbyxor i slät bomull.



I hallen står inte längre enbart Birkenstock-sandaler och Foppatofflor ....


Och loppisbyrån i Gunnars rum .., översvämmas av smink! 
Längst uppe till höger skymtar en tygdocka. 
Den fick jag en gång i världen av en rar Ulrika som kom på besök till Ystad. 
Och den virkade duken ..., den har vännen Bente i Norge gjort!  

På väg till Tylösand förhörde jag Emil på åttans och nians tabell. 
Det var lite si och så med kunskaperna på den fronten och pv sa att ..., "du ska veta en sak Emil, i gymnasiet har man igen alltsammans om man kan rabbla tabellen, jag har haft massor av elever som inte kunnat vanlig multiplikationsräkning och då inte heller division, då dom inte fixat tabellen , så den är viktig!"
Innan vi kom till Tylösand, satt den som gjuten. 
Ja, i alla fall det mesta. 
Men vi har söndag och måndag och halva tisdag på oss att plugga in resten. 
Det här ska gå vägen, hälsar mormor Bettan som förstås borde ha blivit lärarinna. 
(Nej, det borde hon inte ha blivit, då hon saknar tålamod ..).

Inga kommentarer: