lördag 30 november 2019

Dagens fönster ....


... finns hos Antik & Design i Åkersholm, inte långt från Ängelholm.

Utsikten är mot åkrar och ängar i Skåneland.

Och gissa vilka som har namnsdag idag! Jo, alla som heter Anders!
Alltså sonen och Rexxie och ett par hundratusen till kanske.
Nja, inte riktigt. För fem år sedan var det drygt 190 000 - Anders-män i vårt land -. 

Men f.d. hockeyspelaren Anders Bohman i Malå och min före detta klasskamrat Anders Ericsson, han som blev polis i Stockholm. Lisbeth Engström-Dannes man, han heter också Anders.
Och min före detta - väldigt snälle - chef på Fridhems Livs i Ystad - Anders Ohlsson -.
Och Anders Andersson, vänlig kund i samma butik, bodde några portar bort.
Och några kändisar: Friidrottaren Anders Gärderud som vi, den första juli 1975, såg slå världsrekord på Stockholms stadion .., och Anders Blomqvist - skidexpert i Vinterstudion -.
Anders Gernandt med sina rrrrrullande r, han som kommenterade hästsport.
Och till dig Turtlan: Anders Glennmark, sångaren!

Grattis på namnsdagen i alla fall!

2 kommentarer:

Turtlan sa...

Oj oj oj! Men se där! Här ligger jag och läser och är vaken fast min plan var en lång sovmorgon denna lördag och så kom jag med på ett hörn.

Tack! Så glad jag blev!

Bredvid ligger en kär M och sover (och ”låter” lite... ) vars tvillingbror också har namnsdag idag eftersom han heter Anders.

Grattis alla Anders!

Bert Bodin sa...

Konstigt nog skulle jag vilja att det var lite varmare idag. Annars är det risk för att julen slaskar. För Anders braskar. I alla fall ner mot 10 minusgrader.

Hm!??