söndag 24 november 2019

Lyssnade till ....

Gomorron Världen i P1 på väg hem från Skåne.
Sist av allt ett kåseri eller nån slags krönika av Pamela Jaskoviak. 

Det blev en hel del igenkänning.
Jag blev så varm inombords.

Och tidigare på morgonen låg jag i sängen och kunde omöjligen somna om.
Ljuden hos sonen är annorlunda än ljuden hos min syster.
Hos den senare hörs sommartid kajor i hundratal, kanske det tiodubbla!! Kajor på väg att lämna sina sovplatser och som flyger iväg åt annat håll.
Nu .., var där alldeles tyst.
Inte ett ljud så långt örat kunde höra.
Då blev det Naturmorgon i P1 och lyssnarfrågor.
Jag tänkte att P1 är någons gåva till mänskligheten.

3 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Håller med dig. P1 är grejen. Undrar om vi får ha kvar det om SD kommer till makten?

Elisabet. sa...

Bert Bodin: då får vi göra UPPROR!

Turtlan sa...

Jag är med på upproret! Känner att jag kommer bli knäckt, förtvivlad och helst förbannad om de får igenom sina idéer! Inget skämt utan för mig är den en stor rädsla vad de kan och kommer ställa till med. Tilliten är lika med noll.