onsdag 27 november 2019

På väg till affären ....


.... lyssnar jag till P1 och Daniel Alling som rapporterar från den brittiska staden Workington.

Denne Daniel Alling som får med så mycket i sina rapporteringar.

Tre minuter och arton sekunder av vardagsliv.

Så bra!

(Bilden från Workington hittade jag på wikipedia och jag tänker, när jag ser all kullersten .., att å, så hemskt för den med eländiga knän! Aldrig fick jag såååå ont, som när jag promenerat på såna!)


Foto: Elizabeth Thompson

Och kommer ni med tåg till Workington, så ser stationen ut så här.
Staden ligger i nordvästra delen av England, nära havet.

5 kommentarer:

Ulrika sa...

Jag satt i bilen på väg hem och lyssnade och hörde också det inslaget. Han är alltid bra, Daniel. Bra med folk.

Ulrika sa...

Förresten, har du sett serien "Arvinge okänd"? Jag har tittat på en hel hög avsnitt nu som finns på SVT Play.
SÅ intressant, gripande och bra!

Elisabet. sa...

Ulrika: jo, det brukar jag se! Alltid lika intressant att se hur dom letar upp arvingarna. Ja, det är ju själva spårandet som är roligt att följa.

Ulrika sa...

Ja och vilka livsöden!

Turtlan sa...

Jag skulle vilja lyssna mer på radio och poddar men eftersom jag tjänstgör å Regionens vägnar mest hela dagarna så går inte den ekvationen ihop just nu. Men ibland kam det bli av :-)