måndag 25 november 2019

Tiger ....


Det tog inte lång tid innan en ny liten pälskrabat tog plats hos friherrinnan.
En skåning, precis som sigge, men den här finingen kommer från Skånes Fagerhult.

Egentligen heter han Tiger av Blombergsvägen (Shejken hette Shejken av - eller af - Karlsro), men eftersom jag tycker om det enkla, så kommer han att för mig få heta Tiger, även här på min blogg.

Nu har jag träffat honom!
En sååå kelen och nyfiken liten kattunge, som t.om vågade sig på att sitta i mitt knä!

Det blir nog bra det där.

7 kommentarer:

Rexxie sa...

<3

Rexxie sa...

Nähä, hjärta-symbolen funkade inte...

Elisabet. sa...

Rexxie: det har jag också upptäckt ,-)

Mimma sa...

Sicken liten goding, så fint för friherrinnan att få en ny kompis!

Ulrika sa...

Han är sååå fin!
Michelin ska få en lillebror, men -efter- jul. Julgran och kattunge..nä puh. :-D

Benved sa...

Och liten Tiger behöver en kompis känner jag ert gäng småttingar strax norröver!

Elisabet. sa...

Benved: jag tror nog att friherrinnan har fullt upp med Tiger ,-) Plus med daghunden som hon har, men jag ska tipsa henne ändå. Omtänksamt.