torsdag 30 januari 2020

Ännu en bild hemifrån ....


En gammal vykortsbild från malåsidan.
Vid den blå pilen arbetade mina barns pappa och vid den rosa arbetade jag själv (Ica Kristallen).
Slalombacken nästan mitt i samhället och där finns även då hotell och förut simhall (bedrövligt att den inte är kvar!) och jag undrar om hockeyladan används ännu?
Elljusspåren ligger - om man ser på bilden - till vänster om tegelbyggnaderna (skolor och aula) i mitten på bilden.

Malås slogan var "Malå med allting så nära" och det stämde verkligen.
Kanske stämmer det nu också - minus simhallen och isladan -.

Numera är backen ännu större och med ytterligare en kortare lift och på norrsidan finns en himla brant backe som jag inte vågade ta mig ner för.

Om någon hemifrån läser här, kanske den människan kan berätta hur det är nu för tiden.

Inga kommentarer: