fredag 31 januari 2020

Hetta och mera hetta ...


Så har jag tagit mig en promenad hos min syster i Australien (google maps) och det här måste då vara hennes hus. Jag minns att vi - 1986 när vi var där på besök - planterade ett träd på tomten och där var förstås inte alls sån här frodig växtlighet.
Huset var byggt av svenskar och riktigt gediget.

(Om man vill ta sig en promenad i omgivningarna, hon bor i huset på hörntomten på höger sida av bilden - länk här - så är ju Google maps rena drömmen!

Och morgonens mejl ser ut som följer .... och jag är evigt lycklig att jag inte bor där det är så otroligt varmt.

l"Efter  gårdagens 42C så har vi nu 37C och very muggy. Det känns som om man är i en bastu och natten var ganska jobbig.Temperaturen blev aldrig svalare än 34C och trots att jag hade takfläkten på för fullt och låg helt naken i sängen utan något täcke, så var det svårt att sova.  

I dag känner jag mig litet degig och inte ens en sval dusch piggade upp mig  Nu hoppas jag att den utlovade åskstormen i eftermiddag verkligen infaller så att luften rensas något.
Nu skall jag gå till vardagsrummet och sätta på ACn och sedan blir jag nog sittande där."

1 kommentar:

Barbro sa...

För mig är det där vädret det allra värsta jag kan tänka mig.
Fattar inte hur de står ut...
Nån dag kanske man skulle klara men dag efter dag, vecka efter vecka.
Hemska tanke!

Max 25 grader är vad som gäller för mig.
Gärna runt 20.

B/walkaboutsweden