tisdag 28 januari 2020

Dagens fönster ....


"No comments!" skriver fönsterfångerskan och låter lite som en politiker som absolut inte vill svara på några frågor. Men egentligen är det väl bara så att här behöver man inte förklara. Det syns ju vad det handlar om.

En fönster i ett varmt land där det fordras jalusier för att stänga ut den värsta hettan.
En termometer på insidan så den som bor där kan hålla koll och välja rätt kläder för dagen.
(Uppdaterat: nu, med läsglasögonen på, ser jag att det nog inte ALLS är en termometer, det kanske är nån slags "hissanordning"?)
Och så en orangefärgad katt. Dom är ju dom allra finaste, tycker jag.

Ska vi gissa att fönstret finns i Portugal`
Kanske i Porto?
Jo, det gör jag.

Och då vet ni också vem som tog fram håven.
Just det.
Hon är det.

8 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Varför en termometer på "insidan". Jag tror inte på din teori. 🤔

Elisabet. sa...

Bert Bodin: nej, det stämmer för jag ser ingen sladd på utsidan. Men hos oss finns en termometer på insidan som visar utetempen ,-) Men det är en digital och det är nog inte den där.

Elisabet. sa...

Bert igen: när jag tar på mig läsbrillorna ser det inte ens ut som en termometer!

Bert Bodin sa...

Precis min tanke också.🙂

Bert Bodin sa...

Jag tror det är jalusiupphissningsmaskineriet som ser ut sådär.

Bert Bodin sa...

Hurra för svenskans osärskrivningsprinciper. 😂

Elisabet. sa...

Bert Bodin: och jag säger: hurra för Bert!

annannan sa...

Ett fönster jag går förbi på vägen till jobbet. Jag har nog observerat det förut för den vackra röda färgens skull, men jag har aldrig sett någon katt. Kanske är den nyinflyttad. Den ser ganska ung ut. Väldigt söt var den. Jag gillar också såna där riktigt djupt orangefärgade katter. Fast jag gillar nästan alla färger på katter.

En termometer är det nog knappast, för det brukar folk inte ha varken ute eller inne. Så jag tror nog också att det är en hissanordning för jalusin.