onsdag 29 april 2020

Familjen Skjern, Tante Möghe .., Elisabeth och andra!


Man tror inte sina ögon .., Axess-tv visar den danska tv-serien Matador - högt och innerligt älskad av mig på den tiden det begav sig - och jag hakar på.

Känner igen  dom flesta namnen och allt eftersom jag tittar, känns persongalleriet igen.
Och jag kommer på varför jag tyckte så mycket om den ena och absolut inte den andra.

Under exets och min resa till Australien 1986, då sändes dom sista avsnitten .., ja, det återstod väl ett enda som skulle sändas dagen efter vår hemkomst. Jag minns hur bästa vännen Agnetha hade spelat dom avsnitt vi missat på en videokassett och dom avsnitten sträck-tittade vi på och så var vi då redo för The End.
S o m  jag tyckte om den här serien!!

Axess-tv har för övrigt mängder med intressanta program ....

3 kommentarer:

bettan sa...

Jag älskade den. Pratade om den igår med min Mor, då jag kallade henne "lille Moer". Ska se om den vid tillfälle.

Christel sa...

Bara älskade den 👍

Elisabet. sa...

bettan och Christel: jag tyckte så vanvettigt bra om den! Log för mig själv när jag kom ihåg Skjöld-Hansens fru - hon den frispråkiga och som skrattar så högt - och alla andra härliga figurer.Bettan, bäst att haka på nu ., det går tydligen inte att börja om från avsnitt 1.