onsdag 29 april 2020

Mejl från min syster i Australien ....

"Sen eftermiddag i går började det regna och det har fortsatt och i dag (onsdag) har vi rena vintern, 12C och regn och detta lär ska fortsätta veckan ut, så jag har på värmen inomhus.

I dag  kl 9.45 hade jag tid hos frissan för klippning och jag vaknade så pass tidigt att jag hann handla några småsaker innan och i dag fanns toapapper för första gången sedan Coronaeländet började, så jag köpte ett paket.  
Visserligen bara 4 rullar, men jag var glad för det.

Min frissa är en av de få som har tillstånd att ha öppet.  Lokalen är stor och han är den ende som jobbar där och det är på sin höjd bara en annan kund där när man kommer dit.Jag hade ju inte klippt mig sedan före bröllopet och det var ju i februari, så det var hög tid. Jag brukar ju gå var 5e vecka. 

Jätteskönt att ha det gjort och hur trevligt var det inte med en liten pratstund?"

Inga kommentarer: