tisdag 28 april 2020

Lite spridda skurar .....


Fördelen med fjolårets torka, det var ändå att vi var i det närmaste helt befriade från sniglar. Än så länge har vi inte sett skymten av dem - i alla fall inte jag - men efter gårdagens regnande ..., så var det kört.
Överallt hittar jag dem!

Nu har jag plockat och plockat och plockat, därefter lagt dem i en tom Sia-glass-bytta och hällt kokande vatten över dem, ungefär som när man kokar kräftor - vilket jag aldrig har gjort och aldrig kommer att göra - men dubbelmoralen - min - är konstant .., ty att vara snigelmördare bereder mig inga större samvetskval.
Allt beror nog på storleken på det man tar död på.
Efter dödens inträde - vilken är ögonblicklig - slängs dom i en grop jag grävt upp.
Ungefär som en massgrav.


Annat är trevligare.
Vi har glassbilen som kommer .., i Långtbortistan där mågen är, kommer diversebilen och alltid finns det väl nånting att locka med.
Och jag minns Ghana där det vid vart och varannat trafikljus kom fram försäljare till bilen och erbjöd allt från kammar, plastpåsar fyllda med läsk, till hushållsmaskiner! Den som så önskade kunde också - lätt som en plätt - få framrutan tvättad, så där i ett huj.


Och hon som förmanat sin äkta hälft att inte ställa ut trädgårdsmöblerna alltför tidigt, "det kommer ju alltid bakslag" .., log nog när hon nu på morgonen kom hem från nattjobbet på KS och upptäckte detta.
Jo, minsann!

I landet Halland är vi däremot snöbefriade .., men vi fick ju annat (läs: sniglarna) i stället.

Inga kommentarer: