måndag 10 april 2023

 Annandag påsk ...


Helt ärligt tycker jag  bäst om dagarna efteråt

Ni vet .., juldagen (när allt har lagt sig .., när man kan ta sig en skinkmacka och slippa tänka på julklappsinköp eller annat ...), eller nyårsdagen med konsert från Wien, särskilt om man hade tur och var ledig.

Och nu är det en sån där härlig dag igen. Och tänk .., inget schema har man att följa, bara göra det som känns bra. 

Vilken oändlig frihet!

Vi hade spontant besök av Sonja och hennes dotter Maria igår. De hade varit på Tylösands golfrestaurang och ätit påskbuffé och  var fullkomligt lyriska när de vittnade om allt det goda! Men oj, så "stapplig" Sonja var. Och tycktes så liten. Den 22:a maj fyller denna rara människa 90 år.

Vi har precis ätit frukost och då saknade jag verkligen den här underbart goda yoghurten, vilken jag kalasade på var morgon i Gdansk. 

Detta är den godaste yoghurt jag någonsin smakat!

Naturell .., och såååååå len! 

Inget särskilt på programmet idag. Solen strålar. Kan det vara möjligt att vi får två soldagar på raken?

För pv:s del stundar arbete i morgon. Igen. Den arma vikarien drabbades av akut svår sjukdom och ska opereras .., rektor Jenny ringde och undrade och han kunde bara inte säga nej; inte när det berodde på sjukdom. 

Nu får vi se hur länge vikariatet varar.

4 kommentarer:

mossfolk sa...

😂 Vad var det jag sa -han blir kvar till sommaren 😉
Dagarna efter jul håller jag med om. Med dagarna efter påsk känner jag inte alls likadant. Förmodligen för att påsklovet då går mot sitt slut.

Elisabet. sa...

mossfolk: Han PÅSTÅR att det är bara bestämt för den här veckan, men det tvivlar jag på.

Tony sa...

Nu har vi det ganska lugnt runt Påsk men visst känns det lite avslappnat utanför fönstret.

Elisabet. sa...

Tony: Kanske har musten gått ur oss?