fredag 14 april 2023

   Dagens fönster ....


Sex fönster i ett svep, nej, tio blir det inalles .., fångade av madamen som bor i Porto, men som för en tid sedan befann sig på hemmaplan - i Skåne -. (Hemma kan som bekant vara ett svävande begrepp .., för mig är Malå och Ystad lika mycket hemma som Stensjö). 

Huset med sina fönster finns i Dalby. 

Längst uppe på taket anar jag texten Ludenborg. Igår förlade jag (eller tappade bort) mina läsglasögon och hur jag än bär mig åt och håller skärmen nära mig, så tycker jag att det står just Ludenborg. Ett ovanligt namn, eller ...? 

Och tack till den flinka annannan som hade håven redo!

4 kommentarer:

bettan sa...

I detta hus bor en person(och hennes make), som jag känner väl. Hon har varit min arbetskamrat under många år.
En känsla av förvåning och glädje att mötas av detta hus när jag tittar in hos dig.

Anonym sa...

Men så trevligt! Det är ett så fint hus. / Annannan

Elisabet. sa...

bettan: men helt otroligt! (Eller kanske inte ändå, men jag tror inte att det hänt någon gång här på bloggen i alla fall .. att någon känner den som bor i ett hus som visats!)

Elisabet. sa...

Annannan: så lyckat!