fredag 5 januari 2024

Dagens fönster ...


Femte januari och solstrålar tar sig in i köket. Det innebär att solen nu svingat sig över åsen och sedan blir allt bara bättre! 

Vilken glädje! 

På väggen sitter den inramade affischen med alla skatorna som intresserat följer katten ..., ja, jag kommer inte ihåg målningens titel, men det var nånting med "likasinnade" eller något sånt. 

Det var Sven Ljungberg som en gång höll i penseln.

Lille Viggo, han tycker att det här, det är en fin tavla! Det tycker jag med.

4 kommentarer:

Bert Bodin sa...

'Medborgargardet' heter den där Ljungbergbilden.

Anonym sa...

Bert: Det säger du? Ja, det vore ju rätt logiskt. Han har flera katt-skator-målningar, jag kanske blandar ihop dem? Tack som berättade. /Elisabet

Kristina sa...

Snygg tapet o finurlig titel på Sven Ljungberg-målningen!

Elisabet. sa...

Kristina: Älskar tapeten! Det känns som om jag kommer in till en sommaräng när jag kommer ner från övervåningen om morgnarna!