torsdag 4 januari 2024

Maj 2023 ...

I maj blommar körsbärsträden. 


Och gullvivorna - primula veris - som jag tycker så mycket om. 

Ett här-och-nu-fönster kommer från Stockholm, där Pernilla (Båthuspernillla) är på resa med sin dotter. Ett ögonblick fångat i stunden. 

Spireorna har börjat blomma  och på gräsmattan ligger Harry och tar igen sig. 

 I maj tar vi bilen och kör upp till Ekerö för att fira AP:s födelsedag, för övrigt den 47:e. 

Jag  har bakat min nötkake-tårta men i dubbelt format och den kalasar vi på utanför stallet. 

Så enkelt. Så trivsamt!  


I maj fyller även hedgrenskan från Trelleborg år. Jag vet nog ingen som inrett sin besticklåda så finurligt som denna Kerstin. Knivar och gafflar och teskedar och smågafflar ligger skavfötters, nej, det hade jag nog inte kommit på och det säger förstås en hel del om min enkelriktade hjärna. I alla fall  d e n   delen av hjärnan.

Sista dagen i maj är det även födelsedag för mossfolk i Hallsberg! Sååå glad är jag att denna familje-, och levnadsglada och inte minst: stolta pedagog, fortsätter att blogga, trots att det kanske känts tungt när sjukdom kommit i vägen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Credit för att ha organiserat bestickslådan ska dock gå till P’s yngste som kom med förslaget. Tror jag glömt nämna det. F’låt! Ära den som äras bör!
Hedgrenskan

Elisabet. sa...

Hedgrenskan: Åååå, var det på det viset! Men då får du hälsa den yngste att jag blev mäkta imponerad!