tisdag 7 april 2009

Dagens fönster ...


Igår kom två fönster från pensionatvärdens brorsdotter Joanna, som bor i Dublin.

Åååå, så jag tyckte om att vara där!

På Irland.

Och ååå, vilka härliga möten det blev!

Så här skriver i alla fall Joanna när jag har mailat och bett henne berätta lite mer om bilden.

"Hej igen!

Typiskt! Jag har legat under täcket sen jag kom hem, däckad av trötthet, men inte sovit.

Nu är klockan elva, jag ska upp om sju timmar och är pigg som en pippifågel!

Hoppas din hosta är bättre.

Bilden är tagen på Emor Street om jag minns rätt, på södra sidan av Liffey River (i Dublin).

Själv bor jag på Emorville Avenue som är paralellgatan.

En del katter stryker omkring.
Jag och irländaren (Joannas pojkvän) har faktiskt haft en livlig diskussion i dagarna då han störigt hävdar att katterna inte fattar när jag kallar på dom på svenska (!!).

"Ksss...kssss" säger jag.. Medan han säger "pssss pssss" och hävdar att det är det de "irländska" katterna lyssnar till.

Hur gick det med Thomas tankekraft? Inte så bra skulle jag tro!

Nu MÅSTE jag försöka sova.

Krya på dig!

Kanske vi ses i Steninge runt midsommar? :-)

1 kommentar:

annannan sa...

Klart han har fel, irländaren. Han skulle läsa Olga om Olga (Margareta Ekström) - det har väl bloggmadamen gjort?

Det här tror jag bloggmadamen skulle tycka om. http://suziluz.wordpress.com/2009/04/07/tjugotre-stjarnor-bort-och-till-hoger/

Blommor och regn och omaka osköna hus ser jag när jag tittar ut genom mitt fönster.