måndag 6 april 2009

Utsikt ...


Måndagmorgon, kl. 10.45.


Världen krymper betänkligt när man är hemma från jobbet.

Man sitter i sina 31 kvadratmeter .., lyssnar till radions nyheter och tänker på människorna i det jordbävningsdrabbade Italien .., man ligger på soffan Ektorp och reprisläser favoritförfattaren numero uno eller så står man vid fönstret och tittar ut.
(Precis som min mamma gjorde när hon bodde i samma lägenhet. Hur ofta såg jag inte henne stå med händerna på ryggen och titta ut .., och så vinkade hon så lyckligt när hon såg mig i affären . Nu står jag själv på samma vis).

Där ute pågår Det Vanliga Livet.

Människor cyklar fram och åter .., bilar passerar ., där är kajor på hustaken och där är brödbilen som kommer med dagens leverans till kvartersbutiken mitt emot.

Och där är Maggans golden Jonna som ligger och gonar sig i solen.

Det är min värld just nu.

.

Ungefär så här.

(Av ljudnivån att döma kan tittaren tro att jag bor mitt smeten i New York. Det gör jag nu inte. Men inte långt ifrån heller.)

6 kommentarer:

Evas blogg sa...

Men så skönt hon ser ut att ha det där i dörröppningen!

Elisabet. sa...

Eva; (tack för telefonpratet!) jo, hon har det nog skönt ..., den hunden är så härligt personlig.

Linda sa...

Men vad du är duktig med filmerna nu!!
Men se till att krya på dig oirdentligt nu, tycker du är en riktigt skrutta...
Kram :)

Jag mailade en liten filmsnutt till dig för en stund sedan, hoppas det var till rätt adress...

Elisabet. sa...

lindalotta: jo, jag fick den och mailade den vidare .,. det blev många breda leenden ..-)

Turtlan sa...

Jag tänkte de första sekunderna: - Dammsuger hon samtidigt som hon filmar och det var allt en dammsugare att låta.
Men sen dök en betydligt större dammsugare upp av kommunal variant :-))

Nedslag i verkligheten kallar jag en sån film för!

Turtlan

Elisabet. sa...

Det är ofta ett fasligt liv här utanför .., gatan är den bredaste i stan .., det var ju en paradgata för militärerna som gick till och från regementet .., fyra bilar ryms nog i bredd .-)

Du kan tro hur jag njuter hos pv.

Där är det bara fågelkvitter.