tisdag 7 december 2010

Dag 23 ...."nånting som får mig att må bra"



Eller rentav "bättre".

Jo, småsaker.

En liten plastgubbe som sitter på ett får.

Plastgubben har en gång tillhört ättapjötten och har av någon obegriplig anledning följt mig i flytten .., ja, dykt upp lite här och där.



En man (jungfru, mellanbror och vänster tumme upp) som ligger på en soffa och är snäll mot pElle och sigge nilsson.

Och - när jag fryser nåt hemskt och känner mig hurvig - upptäcka att någon (med vänster tumme upp ...) har bäddat min säng med dubbla täcken i påslakanet!

För mig tyder det på ett stort och varmt hjärta.

Det får mig verkligen att må bra.


Irland.

Att resa och möta andra människor .., se andra vyer.

Bli borstad i håret.

Eller pillad på armen.

Känna att barnen har det bra.

Det också.

1 kommentar:

mossfolk sa...

Ja, men så där är det. Jag blir lika varm i hjärtat varje gång sambon pratar med, klappar, gosar eller leker med Lurvig.