tisdag 7 december 2010

Från Kensington till Stensjö ...



Och när jag går där ute med unge herr Canon Ixus i kappfickan, så tänker jag att det spelar ju förstås ingen roll .., det ena är inte bättre än det andra.

Om jag låtsas att Stensjö är Irland, faller jag förstås pladask och skriver blogginlägg om hur fantastiskt här är och så l u g n t och vilsamt och ni kan inte tro och hit kommer jag att återvända!



Och solen tittar fram och snön har blivit till skare.

Det porlar från lilla bäcken.

I vattnet speglar sig himlen.



Alldeles ensam ...



Gott om björkar är det inte här, nära havet.

De som finns är aningen skruttiga.



Men desto mera av Ginst .., Hallands landskapsblomma.



Och nästan-hemma, möter sigge nilsson mig.

Ååå, så han kråååmar sig och har sig och halkar omkring på glatta snön!

I lilla rummet strålar ännu eftermiddagssolen.

Fru Begonia behöver vatten bums!

2 kommentarer:

Monica sa...

Låter härligt med sol, skare och porlande bäckar:-) vad olika det är i detta avlånga land.

Elisabet. sa...

Monica: ja, och ännu mera tänk .., det är ju helt upp-och-ner! Norrbotten har mindre snö än Skåne!