lördag 11 december 2010

Nästan som i Ystad ...



... men bara nästan.

8 kommentarer:

stationsvakt@gmail.com sa...

Vi tänker liknande. Jag hade inte heller kunnat motstå att filma det där ångröret (eller vad det är).

Elisabet. sa...

Johnny: du förstår, det var såna där ångande järnrör nästan överallt! Kanske från någon fläkt, eller ...?

Till slut såg jag bara dom ,-)

Ulrika sa...

Vissa gasvärmepannor producerar ånga, därav ångrören. Och varje lägenhet har sin egen panna, oftast belägen i köket. Vi har själv en sådan, kallad 'condensing boiler'. Här ryker det som bara den utanför köksfönstret på vintern ska du tro. Så nu vet du det Elisabet! :)

Elisabet. sa...

Ulrika: tala om praktiskt, att ha besökare på sin blogg som vet det mesta ,-)

Bor du i hus eller lägenhet?

Ulrika sa...

Oj oj hihi jag vet verkligen inte det mesta. Fråga mig inte HUR dessa ångpannor fungerar, för det har jag ingen aningen om!

Vi bodde först i lägenhet, sen i radhus, nu i parhus och snart ska vi flytta till villa. Det har tagit sin lilla tid att äntligen kunna göra det. Här i sydöstra England är det ju väldigt tättbefolkat och att bo i villa är inte alls en självklarhet lika mycket som i Sverige. Som en svensk som inte vill ha så mycket folk så tätt inpå ska det bli helt underbart att äntligen få ett alldeles eget hus. Att inte behöva lyssna på grannens nysningar (oj va han nyser!) eller bekymra sig om ifall vi stör dem... Det ska bli hääärligt! :)

Elisabet. sa...

Ulrika: så härligt för er!! Då kanske du kan skicka ett litet Dagens Fönster från huset ,-)

Ulrika sa...

Jag lovar. Och jag håller utkik efter lämpliga fönster. Efter jul och husflytt ska det minsann bli fönsterfotografi här i sydöstra England! :))

Ulrika sa...

...ja t o m fönsterfotografERING ;)