fredag 10 december 2010

Nu ska jag berätta nånting ...


Medan Nobelfesten pågår sitter pv då och då och raljerar och säger att han inte kan förstå hur man kan tycka att detta är nånting att titta på.

Då ska jag berätta varför jag tycker att det är så HIMLA roligt.

Jo, för jag blir glad av pristagarnas glädje!

Jag blir jätteglad och rörd när pristagarnas familjer - mammor, döttrar - , berättar om sin glädje och jag tänker ..."men å, så roligt för dem, vilken fest att vara på,så härligt att vi i Sverige kan bjuda på detta!"

Jag tycker att det är superkul att se alla vackra kvinnor som bär kläder som jag aldrig någonsin skulle v i l j a bära, men det är så roligt att se dem!

Och jag tycker underhållningen är som en stor s h o w, långt bättre än mycket annat i tv.

Att vi har ett kungahus bryr jag mig inte så mycket i, men tänk, jag tycker även att d e t är trevligt, att när vi nu har ett sådant, så kan dom gärna få förgylla kvällen för de övriga, för det tror jag nämligen att dom gör.

Det är vad jag tror och tycker.

Jag tänker min själ titta nästa år också ,-)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Exakt så tycker jag också!

Delad glädje är dubbel glädje.

Turtlan som zappade över en liten liten stund till Idol. Men bara lite :-))

Anonym sa...

Jag anar efter sista inlägget att i kväll blir det nog inget så nu går jag och lägger mig:-)
PV

Anonym sa...

M har också gått och lagt sig och jag är kvar i soffan.

För en stund sedan kröp det ur honom att det hade varit kul ha sett på Idol....

Oj då....

Turtlan

Bloggblad sa...

Jag gillar nobelspektaklet och håller med dig: jag kan glädjas åt andras glädje och fina klänningar utan att vara det minsta avundsjuk.

Klart att jag noterade att Vickans byst vuxit... men vadå? Det är ganska normalt att kvinnor som vill ha familj blir gravida, och de kan inte dölja det särskilt länge. När tidningarna spekulerar och gissar tycker jag det är larvigt - vänta och se... bara.

Elisabet. sa...

Turtlan och Bloggblad: nu tror jag väl inte att alla som är negativa är avundsjuka, men det finns säkert såna också. "Ja, blir jag inte bjuden så ...".

pv förstår inte nöjet med att titta på en fest.

Men idrottsgalan går an att titta på.