fredag 10 december 2010

Så trevligt då ...


Tyvärr hann jag inte hämta kameran, så den här bilden norpade jag från nätet.


Jag ser en liten mus som gömmer sig bakom pianot.

Riktigt söt är den.

Det var så här att jag hörde någonting som liksom rörde sig bakom pianot.

Så jag dämpade ljudet från skidskyttarna och då hördes ljudet väldigt väl.

Hrrrm.

Då tog jag golvlampan och lyste bakom pianot och ser man på .., då möttes våra blickar .., ja, den lilla musen tittade på mig som vore vi gamla bekanta.

Men nu tror jag nog att jag ska ägna mer tid åt köket.

Faktiskt.

(Vad sigge och pElle sysslar med? Ja, inte är dom då det minsta intresserade av att fånga möss. pElle ligger på soffan och sover och sigge - som jag nästan puttade bakom pianot - gick raskt därifrån.)

5 kommentarer:

Cecilia N sa...

Jaha, så de är som voffsarna på stationen, håller på husfriden.

Elisabet. sa...

Cecilia N: jag har sett EN - säger en - enda död mus sedan katterna kom i huset ,-)

anna of sweden sa...

Haha. Jag kan se framför mig hur du puttar en ovillig sigge! :D

Rexxie sa...

Du får sluta ge dem mat så skall du se att det blir lite fart på musfångandet!

mossfolk sa...

Haha, ja jag tänkte som Rexxie. Vi som har sett alla bilder på fisk och godsaker förstår att ingen av dem är så värst sugna på att jaga möss ;)