torsdag 9 december 2010

Fint besök ...

16 kommentarer:

Steel City Anna sa...

Oj vad söt!

Elisabet. sa...

namnsdagsbarnet: ja, det är väl den ni kallar för Little Red Robin, om jag inte är helt fel ute ..?

SoF/Blindstyre.se sa...

Min älsklingsfågel också!

Så speciell och charmig...på nåt vis. Känns som den är lite kontaktsökande och ibland får jag för mig att den vill säga mig något.

Varma hälsningar!

Elisabet. sa...

SoF: jag läste nyss att Rödhaken kan bli upp mot 17 år gammal! Dock dör dom flesta under det första levnadsåret ,-(

Monica sa...

Little Robin, kanske kommer med en hälsning från England till dig? Den är ju deras nationalfågel och finns nästan på varje julkort:-), den är så väldigt söt och speciell och tänk att den kan bli så gammal! Vilket fint gästbesök:-)för skulle inte "våra" vara i varmare länder nu tro? Så tror igen att denna följde med dig hem:-)

Tankevågor sa...

Det här är MIN älsklingsfågel också!!! :-)))

HAR du såna där hos dig vilken lycka! Jag ser dem så sällan nuförtiden. Men jag vet ett ställe i Bergianska Trädgården där de håller till... :-)

Mian sa...

Det lär blir en tuff vinter för den lilla rödhaken om kylan skall fortsätta.
Är den i trädgården varje dag?

Elisabet. sa...

Monica, Londongirl och Mian: den håller nästan utestlutande till på altanen (där vi satt Mian) och jag lägger ut lite havregryn och frön på golvet, då den aldrig är i fröautomaten och förser sig.
Läste att en helst äter insekter, och det finns det ju inte många av nu .., stackars liten.

Monet sa...

Den där har vi härnere lite då och då. Jättefin!

Ulrika sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Ulrika sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Ulrika sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Ulrika sa...

Ja sådana har vi gott om här i England. De är så fina så och uppskattas verkligen här. När min flicka gick i första klass var barnen indelade i smågrupper. Min dotters grupp hette just 'Robins'. Robins-gruppen bestod av de duktigaste ungarna och de fick tydligen den finaste lilla fågeln till namn! :)

Ulrika sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Ulrika sa...

Nämen oj! Förlåt, här blev det många kommentarer...Vet inte hur jag får bort dem...

Elisabet. sa...

Ulrika: ingen fara! nu är det fixat .-)