lördag 4 juni 2011

En inköpslista från Värmland ..




"Hej Elisabeth!

Skickar ner en inköpslista som jag hittade i dag på Coop i Karlskoga.
Man kan undra om den som har handlat äter ute varje dag.
Lagar inte folk mat?

Tack för en underbar blogg som du har.
Det blir många a och o och jag ler ofta framför datorn när jag vet var du varit och hur det ser ut där du är och så kan jag se dig framför mig komma susande på din moppe.
Jag kan nämna att om du i stället för att köra rakt fram i Ugglarp och ner i Skällentorpsbacken, kan du åka över Äskered och även komma den vägen till Slöinge.

Det är även denna väg som man kan köra över berget om man vill till Getinge,

Då vet du nog vilken väg jag menar.
Hälsningar från ett Varmt Värmland.
Eva."

mossfolk sa...

En kontorsnisse, det tror jag.
Säkert jobbar han på det som en gång var Bofors.
Fil till frukost, sju dagar i veckan. Och frukt är bra att ha. Luncherna äts ute. Alltid.
På det som hette mässen eller på golfrestaurangen. Sena arbetsdagar.
Bara kvällsmacka när han kommer hem. Med mjölk.
Eller eventuellt te med mjölk i.Bor ensam. Runt 50 år. Minst.
Och det är en "han", det syns väl. ;)



3 kommentarer:

mossfolk sa...

En kontorsnisse, det tror jag. Säkert jobbar han på det som en gång var Bofors.
Fil till frukost, sju dagar i veckan. Och frukt är bra att ha. Luncherna äts ute. Alltid. På det som hette mässen eller på golfrestaurangen. Sena arbetsdagar. Bara kvällsmacka när han kommer hem. Med mjölk. Eller eventuellt te med mjölk i.
Bor ensam. Runt 50 år. Minst. Och det är en "han", det syns väl. ;)

Bloggblad sa...

Kul!

Gissningsvis kommer du att få lika många upphittade inköpslistor som du får fönster.

Elisabet. sa...

mossfolk: det är just sånt jag fantiserar om när jag hittar listor ,-))
Ut och leta du också nu!
Eva i Värmland berättade i ett mail att det var hennes "lillpiga" som var listleterska. Det fick mig att le hur mycket som helst!

Bloggblad: ja, det vore ju drömmen!